Opsommingen - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Madelon - WaarBenJij.nu Opsommingen - Reisverslag uit Murcia, Spanje van Madelon - WaarBenJij.nu

Opsommingen

Blijf op de hoogte en volg Madelon

08 Juni 2013 | Spanje, Murcia

Hallo Allemaal!

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geüpload. Ondertussen heb ik alweer heeeeeel veel dingen meegemaakt...

Ik:

• Ben naar het SOS 4.8 festival te Murcia geweest en heb daar heel goed gefeest;
• Heb een bezoekje aan de kapper gebracht, waarbij ik tijdens het haren wassen gewoon werd gemasseerd door een massagestoel;
• Kan dit alle kapsalons in Holanda aanraden;
• Ben een jaartje ouder geworden;
• Heb een kind in een put zien plassen;
• Ben samen met Lauret omringd door een groep "Giptykinders" waar we nogal van onder de indruk waren;
• Heb een 7 gehaald voor mijn examen Spaans op A1 niveau (mondeling, lezen, luiseren en schrijven);
• Ben daar best wel trots op, want toen ik hier aankwam kende ik maar twee Spaanse woorden: “Hola” & “Adios”;
• Heb weer een aantal bezoekjes gebracht aan het prachtige strand in Cartagena;
• Heb geleerd voor tentamens;
• Was succesvol, want heb ze allemaal gehaald;
• Ben nog steeds verbaasd over het feit, dat mijn klasgenoten na het tekenen van de lijst gewoon opstaan en de les verlaten, ongeacht of dit nou een normale les is of dat er presentaties worden gehouden door klasgenoten;
• Ben samen met Lauret wezen limbo dansen met wc-papier in een kroeg;
• Er na 4 maand achter ben gekomen dat ik op mijn dak kan zonnen;
• Ben nog steeds 3 keer per week in mijn stamkroeg AKA tweede huis te vinden, hoera!

Zo, aangezien ik klaar ben met de opsommingen, kan ik nu verder gaan met het echte reisverslag.

Afgelopen week heb ik hier mijn broertje en mijn vriendinnetje uit Holanda mogen ontvangen. We zijn twee dagen naar Terra Agua en Terra Natura geweest. Een aquapark en een dierenpark. Super fijn, omdat de temperatuur nogal hoog was!
Ook zijn we 2 dagen naar Benidorm geweest om daar lekker aan het strand te liggen, over de boulevard te lopen en natuurlijk: om Benidorm Bastards te spotten. Dat laatste is zeker wel gelukt, ze waren namelijk niet te ontlopen. Overal en nergens waren ze te bekennen, zonder, maar ook met scootmobiel. Alleen of gezamelijk op de scootmobiel. Slapend, maar ook zeer zwart op hun strandstoeltje. Klagend of dronken, overal waren ze. Nou, wij hebben ons dus ook geen moment verveeld en hebben besloten onze oude jaren daar ook door te gaan brengen. Toeristisch als de pest, maar goed, je hebt zon, zee, strand en genoeg topless hangtieten te bewonderen.

Gisteren zijn Lauret, Gerdien en ik voor het laatst naar stage geweest. We hadden al eerder afscheid genomen van de grote hoeveelheid leerlingen, maar gisteren was er een borrel op school. Althans, dat dachten we. OVERAL stond voedsel, zo veel! De lerarenkamer was eigenlijk gewoon omgetoverd tot een kleine tapasbar. Zo leuk!! Natuurlijk moesten we van alles proeven en hebben we ook onze eerste gamba's gemachtigd en gepeld. Wat voor een hele opschudding en veel gelach zorgde "Jongens, attentie! Ze gaan hun eerste gamba pellen!" Alles is natuurlijk vastgelegd op video, voor de liefhebbers, jullie weten me te bereiken. Naast gamba's hebben we allerlei lekkere dingen gegeten en daar hoorde natuurlijk bier bij. Na het bier kwam al snel de sterke drank op tafel en ook daar hebben we van mee mogen genieten.
Rond een uurtje of vier, vertrokken we met één van de juffen. Ze zou ons meenemen na een zwembad/spa samen met haar kinderen en haar man. Maar, eerst had haar dochter een wedstrijd synchroonzwemmen op school. Nadat het denk ik 1,5 uur heeft geduurd om de kinderen klaar te maken (make-up, haar, badpak) hebben we mogen genieten van gespetter en gespartel in het water.
Om 19.00u vertrokken we naar het zwembad met het hele gezin, heel erg mooi gelegen tussen de bergen incl. geiten. Het water kwam rechtstreeks van de bergen af en uit de grond en moest erg goed zijn voor je huid. Overal waren jacuzzi's te bekennen, binnen, maar ook buiten. Buiten had je een prachtig uitzicht!
Na het zwemmen werden we meegenomen naar hun huis, er moest namelijk nog gegeten worden(23:00u). In de keuken stond gewoon een hele Jamón (lees:poot). Er werd weer van alles bereid en rond 23:45u zaten we aan ons avondmaal, heerlijke tapas! Daar hoorde natuurlijk weer een biertje bij, volgens de Spanjaarden.
Al met al hebben we een geweldige dag gehad, eigenlijk hebben we gewoon een dagje meegelopen in een Spaans gezin. En gastvrij dat ze waren! Ik vind het contrast met Nederlanders steeds groter worden en ben een beetje bang voor mijn eigen reactie op de, toch wel kille, koele en lichtelijk arrogante Nederlandse houding. Maar goed, dat zal ik wel overleven!

Morgen begint er voor Gerdien, Lauret en mijn alweer een nieuw avontuur. We hebben een auto gehuurd tot de 18e en gaan 10 dagen op reis in Spanje! We beginnen morgen bij San Javier, Alcazares en La Manga. We verblijven 3 dagen in La Manga (in het huis van één van de stageleerkrachten!), dan rijden we door naar Granada waar we ook 3 dagen verblijven. Daar bezoeken we natuurlijk Alhambra en vanaf daar reizen we door naar Malaga, daar blijven we 2 dagen. Vanaf Malaga naar Almería en Cabo de Gata (2 dagen). Vanaf Almería reizen we langs de kust terug op de bonnefooi. We gaan veel foto's maken en ik zal bij terugkomst een nieuw reisverslag uploaden!

Un beso,

Madelon







  • 09 Juni 2013 - 08:56

    Anne-Marèl:

    Lieve Maddy,

    Het klinkt allemaal echt super gaaf. Knap dat je alle toetsen hebt gehaald :-)
    Heel veel plezier nog met de 10-daagse reis, doe wel voorzichtig hè haha.

    Liefs Anne-Marèl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Voor 5 maanden studie naar Murcia, España!

Actief sinds 10 Feb. 2013
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 10600

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juli 2013

De uitdaging: studeren in Murcia, España.

Landen bezocht: